Alt muligt

Miljøets “Konger” & “Dronninger”

Da jeg fandt ud af, at hun havde sladret til A, om hvordan hun havde fulgt med i min indre kamp ang. åbent forhold og hvordan hun ikke syntes at jeg kunne tillade mig at opføre mig på den måde og at jeg ikke fortjente A, på de sociale medier, gik jeg i sort og mistede respekten.

Sladder, et ord jeg tit støder på i dette ellers fantastiske miljø. Vores miljø er et indsnævret et af slagsen, vi er ikke mange og derfor opstår sladder. Jeg ser tit folk, som prøver på at højne dem selv på andres bekostninger, hvorfor ved jeg ikke, måske fordi de bruger det som en potensforlænger på flere måder. Der findes disse ”Konger” og ”Dronninger” i miljøet, som fordi de har en ”status” i miljøet, som måske ikke er helt berettiget, føler at de kan tillade sig at advarer andre om en kommende Dominant eller submissiv. Jeg er stødt på ”konger” som har brug for, at advarer andre submissive om denne Dominant, fordi ”kongen” mener at den Dominante ikke kan det vedkommende siger. ”Kongen” kan her forklare det med, at det er for den submissives ”bedste”, men er det mon ikke i grunden, fordi ”kongen” har brug for at højne sig? Der findes også disse her ”Dronninger”, dem som blander sig i andres legerelationer, fordi de ikke mener at den submissive fortjener at være sammen med den Dominante – fuldstændigt ubegrundet.

Jovist findes der ”Konger” og ”Dronninger” over alt hvor vi færdes, men fordi vores miljø er så lille og til tider temmelig indelukket, så fremstår de tydeligere. Nu bliver jeg sikkert slagtet, det går nok. Men jeg forstår ikke, hvorfor disse ”konger” tror de kan tillade sig at lege dommere over for andre, bare fordi de har en stor viden/erfaring og dermed ”status” i miljøet? Måske det bare er mig, som har misforstået det, men hvornår er det blevet okay, at sladre om andre? Hvornår er det blevet okay at skrive uopfordret til submissive, at de skal passe på denne Dominante, fordi vedkommende ikke kan det vedkommende siger? Hvorfor skal voksne mennesker, blande sig i andres liv og færden hvis det ikke er fordi vedkommende er en psykopat eller usund? Vi er voksne mennesker, der er ingen grund til at ryge ned på teenager niveau. Hvorfor sladre? Ville du selv synes det var rart, at finde ud af at andre sladret om dig? Eller fandt ud af, at andre fortalte det videre det du fortroligt skrev på et lukket og endda hemmeligt forum?

Under min uddannelse hvor alt kræver accept og hvor tavshedspligten er altafgørende, kan jeg ikke lade være med at krumme tæer over voksne mennesker, som sladre og bagtaler som var de små teenagere. Jeg kan eller vil ikke have respekt for folk, som bagtaler eller sladre uden en ordentlig grund, det er et niveau jeg som person og menneske aldrig vil tillade mig selv at ryge ned på. Måske det handler om at jeg i mange mange år, blev mobbet i min folkeskoletid, måske fordi jeg under min uddannelse har fundet ud af, hvordan det påvirker det enkelte menneske set fra det psykologiske perspektiv.

Den første sætning jeg skrev i kursiv, er første gang jeg fandt ud af at der blev sladret om mig, om det jeg skrev. Hun var ellers en sød pige, hende der sladret, jeg syntes rent faktisk om hende. Hvorfor konfronterede jeg hende ikke? Fordi som jeg har skrevet ovenover, så gider jeg ærligt talt ikke ryge ned på deres utrolige lave niveau. Måske jeg er en dåse, men jeg har mine grunde – det har vi alle, ikke?
Jeg prøver at nedkæmpe sladderen når jeg hører noget, men jeg ved jo godt at det er spild af min tid, for de er sgu da ligeglade, for de er miljøets “konger” og “dronninger”.

Det er også meget nemmere at være ligeglad og kigge den anden vej.

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.”

– Henry Thomas Buckle.

//Glitter.

One thought on “Miljøets “Konger” & “Dronninger”

Skriv et svar

