Bekendelser

At følge strømmen.

0804.578061_10150902268375629_1402687971_n.jpg-550x0Nogle gange skal der bekendelser til. Nogle gange skal der kigges indad, for at finde ud af hvad ens formål er. Jeg har i lang tid kigget indad, for at finde grunden til hvorfor jeg en del af BDSm miljøet. I lang tid har jeg holdt fast i smerten, fordi det var et trygt og rart sted, et sted hvor jeg kunne give slip og være til. I lang tid har jeg fulgt strømmen, fordi det var trygt og rart, men var det egentlig strømmen jeg ville med når alt kommer til alt? Jeg har i lang tid været medlem af SMil, fordi det var der strømmen var, men er jeg en af køerne i flokken som blot følger med? I lang tid har jeg leget med tanken om at forlade BDSm miljøet, fordi jeg er særlig sensitiv og dette oftest ikke går hånd i hånd, men så skal jeg forlade strømmen. Jeg har i lang tid prøvet på at overbevise mig selv om, at jeg kan være submissiv i samme grad over for alle. At jeg ville være submissiv i samme grad over for alle, har været en kæmpe hæmsko i mange mange måneder. Og ingen gider hæmmes af en selv.

Meningen var at jeg ville have lavet en ny profiltekst, fordi jeg har realiseret mig selv i sådan en grad, at jeg ikke længere kan se mig selv i mine egne ord. Jeg har kigget indad, også selvom det ikke har været bevidst. At være medlem i SMil har i lang tid været et must, fordi så var jeg med i strømmen af mennesker, der også var medlem. Har jeg følt mig hjemme i SMil, har jeg tit spurgt mig selv om – oftest har svaret været blandet, det kommer an på strømmen. Jeg har aldrig følt at min gamle SMil afdeling, var mit andet hjem som så mange andre, fordi jeg blot har fulgt strømmen.

Jeg har i den uge jeg har boet i Århus, fået kigget indad bevist og ubevidst. Det er gået op for mig, at for at jeg kan udvikle mig, skal jeg ikke følge strømmen selvom det er trygt og rart. Jeg er en kæmpe tryghedsnarkoman og typisk fungere jeg dårligst når jeg forlader mine faste rammer. Men vi har alle forskellige perioder i vores liv, hvor vi bliver nødt til at realisere os selv på ny, se os selv på en ny måde. Det har der været sværest for mig i denne ultra korte proces, har været at indse at hvor end jeg gerne vil være submissiv i samme grad over for alle dem jeg har leget med, så er faktum blot at jeg i bund og grund ikke er særlig submissivt anlagt, medmindre forbindelsen mellem Dom og bund er der med det samme. Jeg har måtte realisere mit eget billede til, hvordan jeg gerne vil agere over for min kæreste og hvilken plads jeg har ved ham. Lige nu er tiden ikke til at jeg skal være bund i den grad, som det uden tvivl kan blive til. Hvorfor har jeg længe tænkt, måske fordi jeg er i en periode hvor alt uden for BDSm verden blomstre for fulde flor.  Det hele går så stærkt for tiden, at jeg undertrykker hvilken øv følelse jeg har i kroppen, over at jeg ikke længere synes smerte er sjovt og fascinerende, hvorfor mit navn GlitterMasochist, ej heller er på sin plads længere.

Alt dette er blot en blanding af at jeg i en uge har kigget en smule indad, for at se hvem jeg måske er, hvor jeg måske gerne vil hen og hvor jeg måske er på vej hen. Måske er BDSm miljøet ikke mig alligevel, måske er det, måske jeg bare skal koncentrere mig om mit universitet og mit arbejde i stedet for at dunke mig selv i hovedet over, at jeg ikke er alt det jeg gerne vil være pt.

Men for tragikomisk det end er, så skal jeg være medlem af SMil Århus – jeg kan jo ikke lade være med at følge strømmen 😉

3 thoughts on “At følge strømmen.

  1. Du skriver, at du har søgt tryghed i det kendte. Det gør vi vist alle i en eller anden grad.
    Du er nu blevet knyttet til én person og det vil da være naturligt, at du søger trygheden hos ham – især hvis han kan opfylde de længsler og behov du har. Du behøver da ikke at søge uden for dette fællesskab og kan derfor blive draget i tvivl om din indre tilstand.
    Jeg tror, at jo tættere I 2 kommer på hinanden, des mere ægte vil din submissivitet og masochisme føles for dig, fordi du nu adresserer det til én bestemt person (som du elsker og har tillid til). I får jeres helt personligt præget udgave af BDSm-relationen – én der passer til netop jer 2 uden I skal/må opfylde alle de tolkninger, der i øvrigt findes i den “kasse”, der hedder BDSm.
    Du vil da også få plads til i dit eget liv at udvikle din personlighed – med hvad den rummer udover SUB. og MAS.
    At komme i SMil vil da mere og mere blive som at komme på besøg på lige fod med besøg i andre foreninger eller selskaber – at opleve andre menneskers personlige definition på begrebet uden at føle, du må indeholde deres også.
    Den strøm, du nu vil følge, er den, der løber i dit indre i samspil med din partner – og den vil formentligt endda blive endnu dybere og mere intens.
    Kærlig hilsen
    Domus

    Liked by 1 person

  2. Fantastisk godt og velreflekteret blogindlæg. Jeg håber, du finder ro i at være netop den du er.
    Min tanke er, at alt er foranderligt, i bevægelse. Også seksualitet og lyst….
    Kærligst fjerpen

    Liked by 1 person

Skriv et svar

