Bekendelser

Mit polyamorøse hjerte.

“The word “polyamory” is based on the Greek and Latin for “many loves” (literally, poly many + amore love). A polyamorous relationship is a romantic relationship that involves more than two people.”

Jeg har vidst fra barns ben af, at jeg godt kunne lide at dele, de drenge jeg var forelsket i, men jeg kunne samtidig også godt lide den ejerskabsfornemmelse jeg fik over dem. Det er en problemstilling der har fulgt mig op igennem mine teenagersår. Jeg deler gerne, men jeg vil også gerne have vedkommende for mig selv, gør det mig til polymono’ish et eller andet? Da jeg første gang trådte ind på denne fantastiske scene, jeg har betrådt de sidste år, fandt jeg ud af at mit hjerte elsker at dele, mit hoved derimod er ikke altid med på dén idé.

”Mit hoved er monogam og mit hjerte er polyamori.” det er sådan jeg betegner mig selv. Det kan godt give en uhensigtsmæssig problemstilling, da jeg går i mod mig selv.

Jeg er måske heller ikke helt inde for reglerne, hvad polyamori står for. Ved polyamori er der tale om et kærlighedsforhold til flere personer, som man også kan være seksuelt involveret i. Grundstenen i polyamorøse forhold er ærlighed, åbenhed og fuld transparens mellem samtykkende partnere. Polyamorøse forhold er ofte meget værdibaserede og har et etisk udgangspunkt, centreret om ærlighed og samtykke.” Min Dom, kæreste eller kommende husbond må gerne have flere piger han ser, leger med, men jeg vil ikke vide noget om hende, om dem, hvordan de ser ud, hvad de laver og hvor de bor, det eneste jeg vil vide er deres navn. Det er sådan jeg kan håndtere det i mit hoved, mit hjerte vil gerne vide alt om dem, hvad de laver, hvordan de ser ud, møde dem og måske indgå i et venskab med dem – men hvordan kan de lade sig gøre når hovedet ikke er med? Jeg ved det ikke.

De D/s relationer jeg har haft, har mine Toppe haft kærester ved siden af. Mit første Herskab, der hadet jeg at de havde kærester, jeg fik ejerskabsfornemmelse over dem, og mit hoved kunne ikke håndtere at de havde andre. Min sidste relation med en Dom var i et forhold, her generede det mig ikke, ikke ligeså meget som med mit første Herskab – jeg kunne lukke hende ude og være ”ligeglad” med at han havde en kæreste, det er desuden første gang mit hoved har været enig med mit hjerte.

Det er følelsen ved at dele jeg elsker, den kemi og harmoni der opstår når to parter deler deres oplevelser med hinanden. Friheden til at kunne invitere en ekstra pige med hjem til min Mand eller han kan invitere en ekstra mand med hjem til brug af mig, det er det der gør at jeg er polyamorøs. En af grundstenene i mig, er at ingen parter skal gå og være uforløste i et forhold, begge parter skal have opfyldt deres behov og det er sjældent at én parter kan opfylde samtlige behov. Jeg har altid ment, at det er vigtigt at når man er i et forhold, at det seksuelle fungere – det er trods alt en vigtig del af et forhold. Jeg ved det fra mig selv, hvis jeg går og er uforløst, jeg er i ubalance, kan ikke mærke mig selv og jeg bliver frustreret og utrolig pige fornærmet. Og det er her min problemstilling igen kommer frem, for jeg må gerne gå ud og bede en Sadist om at slå på mig og jeg fortæller også gerne min partner om det, men hvis han går ud og tuller rundt med en pige, så har jeg ikke interesse i at høre om det – hvorfor? Fordi min hoved ikke interessere sig for det. Det er ikke fordi jeg er ligeglad eller egoistisk, men mit hoved er super dygtig til at lave vilde historier over hvad der KUNNE være sket, og af erfaring, har jeg lært at det er bedre ikke at vide hvad der er sket. Mit hjerte derimod, er pisse nysgerrig.

Men jeg ville for alt i verden, ikke bytte mit polyamorøse sind ud med noget andet, jeg elsker friheden til at kunne lege med andre, uden at være bange for om det nu er forkert. Med mit polyamorøse sind, går jeg aldrig uforløst rundt i flere måneder og netop dét kan jeg godt lide.

Næste problemstilling kan lyde ”Hvordan kan man som polyamorøs leve i et monogamt forhold?”

8 thoughts on “Mit polyamorøse hjerte.

  1. Hvis du ønsker at leve i et fremtidigt monogamt forhold så bliver du nødt til, at lade dig styre af din hjerne og være monogam. Det er enten eller. Jeg kan ikke se det kan være anderledes. Det lyder nok lidt hårdt, men det er altså sådan jeg ser det.
    Man kan altså ikke begge dele. Så du bliver nødt til, at vælge hvad du vil og så leve derefter.

    Like

  2. Men hvem siger også at det er lykken for dig, at leve i et monogamt forhold. Det lyder ikke umiddelbart sådan.

    Like

  3. Du kan slet ikke leve i et monogamt forhold. Du kan lige så godt se det i øjnene og slå det helt ud af hovedet!. Du kommer aldrig til, at få en traditionel kernefamilie med far, mor og børn, sådan som de fleste drømmer om.

    Like

  4. det er et rigtig godt spørgsmål du kommer med der!! jeg tror måske ikke så meget det er op til dig!! men måske mere den du skal indgå et forhold med… sammen at finde ud af hvordan begge sider for dig kan blive opfyldt.. og modsat hvordan en kæreste/mand/DOM’s ønsker kommer til at blive opfyldt!… jeg menner nu godt at du kan finde både lykken med mand/Dom og ja børn hvis du da selv ønsker det… personligt tror jeg, at jeg har det lidt på samme måde som dig søde :* så derfor meget interessant indlæg du har gang i her.. 🙂

    Like

  5. Nu må du kraftedeme lige tage dig sammen. Det har sgu da ikke en skid og gøre med den mand hun indgår et forhold sammen med. Hvis man vil leve i et monogamt forhold, så har man altså kun en partner, længere er den ikke.
    Og stakkels unger siger jeg bare, hvis altså deres mor ligger i med flere mænd. Så risikerer de rigtigt, at blive mobbet hvis det kommer frem, at deres mor har sex med flere mænd udover deres far.

    Like

  6. Jeg håber også det bedste for dig fremover skal du vide. Herunder også hvis du drømmer om en fremtid med mand og børn på et tidspunkt, så håber jeg det må lykkedes for dig. Og hvorfor skulle det egentlig ikke også det?
    Men en fast fast partner = monogam og mere end en fast partner = polygam sådan er det bare. Måske jeg er gammeldags, men det er som sagt bare min mening.

    Like

Skriv et svar

