Rejsen

Fortællingen.

Cause sometimes things
Just don’t turn out
As you meant for
And that’s what
Late night city lights
Are there for.

– MØ.

Som tiden går og det sår jeg havde heler, føler jeg smerten. Den er ikke voldsom, men den er bidende og den minder mig om hvad jeg ikke længere får igen. Jeg ved det er fjollet når relationen var så kort. Men jeg giver alt hvad jeg er, når jeg finder den rette. Det gør jeg sådan set i alt hvad jeg laver, på arbejdet, i min praktik, hjemme osv. Det er derfor det gør så ondt, når noget stopper. Jeg tror det er blevet et mantra for mig at jeg hellere vil give hele mig selv og ikke stå tilbage og kun føle at jeg gav mig halvt. I mange henseender gør jeg intet halvt, ej heller når jeg møder en Dom der sparker benene væk under mig.

I dag er slem og jeg kan ikke sætte ord på hvorfor, det er blot en følelse i maven der siger at det er en dårlig dag. Inderst inde ved jeg godt hvorfor, jeg arbejder på at holde fast og give slip på samme tid, og jeg ved godt at jeg bliver nødt til at give slip. Jeg er bange for at give slip på det sidste, følelsen. Mit submissive sind vil ikke gemmes væk, men jeg er i gang med at tvinge det til det – tvang gør heller ikke noget godt, men det er en nødvendighed. Efter jeg gav slip og tilgav N har min rejse virket fuldendt, det er den ikke det ved jeg godt. Men jeg føler mig ikke tynget af det, smerten i maven over ham er der ikke mere, og følelsen over at jeg kan gå med facaderne nede igen er en rar følelse.

Samtalerne med min terapeut er rare, hyggelige og i går var jeg til en. Samtalen gik fint nok, hun var forbavset over hvor afklaret med N jeg er, og det han gjorde. ”Jeg tilgav og det var det jeg havde haft brug for. Følelserne af hans overgreb sidder stadig i mig, men dem kan jeg sagtens håndterer” og hun kiggede lidt på mig i mens hun drak sin kaffe, og komme med så mmh lyde. ”Jeg benægter intet for mig selv, det har jeg ingen grund til. Og du er nok overrasket over det, men jeg føler mig fri igen.” og igen kom der små mmh lyde og et par nik. ”Men det nager mig at jeg blev nødt til at stoppe noget som var så smukt pga. ham og hans gerninger. Det er det eneste jeg er så vred over for tiden.” og hun mmh’ede bare igen og skrev ned. ”Men jeg ved også godt at jeg altid vil stille dem op ved siden af hinanden, Ham og N. Og det kan mit hjerte ikke byde Ham.”, der kiggede hun op og sagde ”Du følte du gav alt hvad du er til Ham?” og jeg svarede Ja uden at tøve, ”Jeg gav alt hvad jeg var til Ham, og det er derfor jeg har så svært ved at give slip. Jeg gør intet halvt, ligesom han stoppede os fordi han ej heller gør noget halvt”, hun skrev videre og smilede lidt. Lidt efter svarede hun ”Jeg kan fornemme du er godt på vej videre, væk fra N  og det er sundt og jeg positiv overrasket over dig. Skal vi fokusere på det at give slip?” Og jeg svarede ja. ”Godt så fortæl mig hvad du vil om Ham eller om den relation der var.” og jeg fortalte om mit submissive sind og magien mellem en submissiv og en Dominant….

Og jeg græd i bussen efter praktik, jeg græd stille usynlige tårer. Men jeg græd også selvom ingen kunne se mine tåre, så græd jeg og det var rart.

Nihil er ikke længere en vigtig del i samtalerne, jovist følger vi op på mine følelser, men det meste med ham sker om natten. Jeg går i seng tung i kroppen og vågner op en smule lettere.

Og tro ikke at jeg skynder mig afsted, jeg gør intet halvt. Lige nu har jeg brug for at skifte emne, fordi jeg ikke længer kan mærke at det er N der fylder mit sind op.

M.

3 thoughts on “Fortællingen.

  1. Lige nu er jeg altså rigtig glad. Det går rigtig godt nu, du er godt på vej, din terapeut prikker og spørger ind de rigtige steder, det er så godt.

    Vid at du ofte er i mine tanker, og jeg glædes ofte for tiden

    Liked by 1 person

  2. Det godt at se du er på vej i den rigtige retning. Det lyder til du har en god terapeut.
    Jeg får altid en klump i halsen når jeg læser dine blogs, og lidt våde øjne, men der var så mange smukke og positive ting i den denne gang.

    Du skal være stolt af dig selv, for det du gør, for det du er og den måde du arbejder med det på. Jeg kan kun se det du deler, men det ser ud til herfra at du tackler det helt rigtigt. Dermed ikke sagt det er let, det er ekstremt hårdt, men du er også et stærkt menneske, med så mange gode kvaliteter.

    Liked by 1 person

Skriv et svar

