Rejsen

Genopstandelsen. 

“I forgive you,” I said. I said what I had to. I would die by pieces to save myself from real death.” 

― Alice Sebold, Lucky 

Sidder i bussen på vej hjem fra min terapeut. Igår havde vi en samtale den åbnede op for det. I dag havde vi igen en, hun sagde når jeg var klar skulle jeg tilgive Nihil, for hans synder. Men hvornår er tiden inde spurgte jeg hende. Svaret lå hos mig selv svarede hun. Så da jeg var færdig ved terapeuten gik jeg ud til vandet, åbnede mit hjerte og bad en bøn til vores Far. Bad ham om at give mig styrke til at tilgive, og i det jeg havde sagt sætningen færdig, mærkede jeg styrken i hjertet. De vigtige ord kom ud “Jeg tilgiver dig Nihil. Ikke for den person du er, men for det du gjorde mod mig. Den smerte du tilførte mig tilgiver jeg dig for. Jeg tilgiver situationen. Men jeg tilgiver ikke dig, din sjæl og dine ord.”. Og jeg følte mig lettet, fri for en stund. Fri fordi jeg bliver nødt til at tilgive for at starte min rejse og min heling af mig selv. 

Mit hjerte gør stadig ondt, knuden i maven er der stadig, de våde kinder er der ikke. Men jeg er nu startet på rejsen mod en hel pige som igen kan blomstre. 

Samtaler 1-2 gange i ugen den næste måned. Hun er et behageligt menneske. Hendes brune øjne, de er så venlige. Jeg føler mig tryg, også når hun siger jeg skal fortælle min far det. Den del kommer aldrig til at ske fortalte jeg hende, det vil ødelægge dem. Hun smilte og skiftede emne. 

Rejsen er begyndt. 

3 thoughts on “Genopstandelsen. 

  1. Måtte fjerne en tåre, men det var en af af de varme, en glædes tåre. Sender den til dig, til din rejse, så du har noget næring at blomstre med. Du er et stort menneske, jeg vidste du har du styrken.

    Liked by 1 person

  2. Sådan! Stærkt gået. Din terapeut er smart, og din familie må vente. Når man mister lidt af sig selv, så er der, i hvert fald hos dig, noget, der vokser stærkere. Ret ryggen, du kan, med god ro, være stolt af dig selv

    Liked by 1 person

Skriv et svar

